Uživatel nepřihlášen
Obraz mé chaotické mysli
RSS kanál blogu
Píše: fallanga - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Obraz mé chaotické mysli

ICEY - Sleduj tu zatracenou šipku!

Čtvrtek 22.6.2017 01:02 - Autor: fallanga
To se mi líbí

ICEY - Sleduj tu zatracenou šipku!Zapnout hru. Upravit nastavení. Spustit. Projít tutoriál. Poslechnout kousek příběhu. Zřezat nějaké nepřátele. Následovat šipku, která vede k dalším nepřátelům... Typický průběh akčních 2D arkád. ICEY na to však jde trochu jinak.

Typická rubačka...

ICEY je typická rubačka. S vaší postavou ICEY se pohybujete ve 2D světě, skáčete přes velmi lehké překážky a dvěma typy úderů mlátíte hromady nepřátel. Občas si vylepšíte nějaké kombo, případně zdraví, jednou za čas brutálně zmlátíte nějakého bosse.

Hratelnost je v ICEY velmi prostá a nenápaditá, přesto funguje. Každý si občas rád zabije nějaké ty droidy za pouižtí dvou až tří tlačítek. Je to zábava. ICEY je navíc vcelku lehká hra, takže nenastává žádná frustrace.

Level design je přející. Procházíte jednotlivými obrazovkami, které na sebe jasně navazují. Cesty se občas větví, ale vždy je přítomna šipka, která vás usměrní tím "správným" směrem.

...netypická výprava.

Ale vede vás šipka opravdu správným směrem? Kouzlo této hry je totiž ve výpravě. Na začátku vám vypravěč představí celkem jednoduchý příběh, který dosti připomíná příběh ze Superhot, a svět ve kterém se nacházíte.

ICEY
ICEY

Vypravěč ovšem nekončí pouze u představení a aktivně komentuje dění ve hře. A kromě šipky, je právě on tím, kdo vás vede tou "správnou" cestou. Zlom nastává, když dojde na první větvení úrovně. Šipka míří do prava, vypravěč říká, že ICEY jde do prava. Ale hráči jsou průzkumníci, a když je možnost odbočit, tak odbočí. A zde začíná atypická stránka hry.

Odměna či trest?

Tvůrce hry ví, že hráči jsou neposlušní. Ví, že nebudou následovat šipku, pokud nemusí. Proto jim u každé odbočky přichystal buďto odměnu za jejich píli (kredity pro vylepšení), nebo trest za jejich neposlušnost. Ze začátku jsou tyto tresty zábavné a je vidět, že tvůrce na tohle sázel. Vypravěč vaši neposlušnost vtipně komentuje a hází vám klacky pod nohy, snaží se aby jste už šipku následovali.

Takhle řežete nepřátele
Takhle řežete nepřátele

Souboje s roboty tak začínají hrát druhé housle. Podstatným se stává souboj hráče s vypravěčem. Každá odbočka je souboj o to, kdo bude mít navrh. Hráč, který chce prozkoumávat, nebo vypravěč, který chce aby ICEY následovala šipku? Asi vám nemusím říkat, že hráč většinou prohrává. Ale je to zábava.

Máte trpělivost?

Tedy, zábava je to ze začátku. Ze začátku se budete usmívat nad tím, jak vás vypravěč přehrál, ale po chvíli to přestane. Protože, když budete znova neposlušní, a znova, a i po tom, co jste byli potrestáni za nesledování šipky, budete utíkat tou samou cestou pryč, tak uvidíte to samé. Každá past, kterou vývojář přichystal je na poprvé chytrá a vtipná, na podruhé otravná a napotřetí raději restartujete level, než ji zažít znova.

A zažijete i nějaký ten boss fight
A zažijete i nějaký ten boss fight

Prostě a jednoduše, vývojář si přichystal dobrou past na neposlušné hráče, ale už nepočítal s tím, že hráč se do té pasti chytí dobrovolně znova, jen aby viděl, jak se změní příběh. Což je největší problém této hry a důvod, proč jsem si ji nakonec ani moc neužil. Intelignenčí souboj s vypravěčem je fajn, pasti jsou originální a zábavné, soubojový systém je pěkná výplň, grafika neurazí, soundtrack také ne. Ale od hry, která sází na zpochybňování te velké šipky, která vám velí, kam jít, očekávám větší důvtip, větší variabilitu.

Proč?

Proč? To je otázka, kterou jsem si kladl velmi často. Proč mám následovat šipku? Proč věřím vypravěči, že to se mnou myslí dobře? Toto proč bylo zamýšlené autorem a funguje dobře. Potom ovšem přišly další otázky. Proč mám chodit do té pasti znova, když bude velmi pravděpodobně naprosto identická jako minule? Proč mě hra trestá za to, za co mě předtím odměnila? A tyto otázky už zamýšleny nebyly a nepůsobí dobře.

Přidám ještě jedno proč. Proč píšu svůj první blog o hře, která mě nakonec nebavila? Protože jsem si začátek velmi užil, pokazilo se to až s postupem času. Možná jsem byl příliš neposlušný, možná jsem byl málo trpělivý. Podle hodnocení hry na Steamu soudím, že jsem mohl udělat něco špatně. Možná mi to jenom nesedlo.

Protože ICEY je vskutku originální hra. Přestože má nějaké souboje s nepřáteli, má nějaké bosse, má nějaký příběh o záchraně světa, tak hlavním tahákem je ten souboj hráče s vypravěčem. A ten ze začátku fungoval. Všechny pasti, do kterých jsem se dostal byly zábavné, ale jen na poprvé. Možná jsem měl vysoká očekávání.

A když víte tohle všechno, tak vám vlastně nic nebrání v tom, si ICEY zahrát. Už víte, že po každém trestu musíte následovat šipku, protože jinak se vás zmocní nuda a stereotyp. Když budete neposlušní tak akorát, tak vás možná hra zabaví.

Hodnocení hry
Skóre hry 6 6/10
Líbí se mi
  • Oddychové souboje
  • Tresty za neposlušnost
  • Souboj s vypravěčem
Vadí mi
  • Nedomyšlenost
Verdikt: ICEY není hra, kterou jsem si užil, to neznamená, že si ji nemůžou užít ostatní. Pokud se vzdáte nadějí na to, že tresty se budou měnit, tak vás čeká pěkná akční rubačka s vtipným vypravěčem. A třeba vás to i překvapí.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku ICEY - Sleduj tu zatracenou šipku!
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
stuntman   1x   6/10 nie je špatné hodnotenie. Taký lepší priemer. Ja som to hral asi tak 4 mesiace dozadu a bavilo ma to až do konca. Na jedno večerné zahranie akurát postačilo. Práve to naťahovanie rozprávača a dokončenie príbehu ma držalo až do konca. :-D :-Dodkaz ]stuntmanstuntman8196    22.6.2017 15:41 stuntman

6/10 nie je špatné hodnotenie. Taký lepší priemer. Ja som to hral asi tak 4 mesiace dozadu a bavilo ma to až do konca. Na jedno večerné zahranie akurát postačilo. Práve to naťahovanie rozprávača a dokončenie príbehu ma držalo až do konca. :-D :-Dodkaz ]

O autorovi blogu

fallanga
fallanga
Muž, 19 let, Valašské Meziříčí (Vsetín)
Vzhledem k tomu, že po konci Zaklínače 3 jsem měl slzy v očích, tak si nemohu dovolit sem nedat tento úžasný tribut. ENJOY!
Death Note dokázal z obyčejné věci, jako je psaní, udělat adrenalinový zážitek. Mohl bych z toho udělat nějaké moudro, které by osvítilo všechny návštěvníky mého profilu, ale na to jsem moc líný. Moudro si najděte sami. Já tady raději hodím tento skvělý gif.
Založit herní BLOG

Nově v tomto blogu